Hoe zijn jullie terecht gekomen bij Scepter Arbeidsbemiddeling & Advies B.V.?
Patrycja: Tijdens mijn zoektocht naar een bijbaan, zag ik een advertentie van Scepter op Facebook. Ik heb gereageerd en werd positief verrast door het snelle contact en kwam snel langs op het kantoor van Scepter waar we alle voorwaarden van de baan hebben besproken waarin ik geïnteresseerd was.
Ewelina: Ik kwam bij Scepter terecht via een online advertentie waarin ik geïnteresseerd was. Ik heb contact opgenomen met het kantoor en nadat ik langs ben geweest en we alles betreffende de baan besproken hadden, ben ik begonnen met werken.
Wat was uw eerste indruk van Scepter toen u in Nederland aankwam? Hoe werd u opgevangen en hoe werd u geholpen tijdens de eerste weken?
Ewelina: Mijn eerste indruk was erg positief. Vanaf het begin kreeg ik alle benodigde informatie. De coördinatoren van Scepter heeft mij geholpen met alle formaliteiten. Na mijn start kon ik rekenen op ondersteuning en antwoorden op al mijn vragen, dit heeft de aanpassing voor mij stukken makkelijker gemaakt. Wat daarnaast ook fijn is, is dat ik met mijn coördinator in mijn moedertaal kan communiceren.
Bij welk bedrijf en in welke functie werk je? Wat vind je zo leuk aan de werkzaamheden die je doet?
Patrycja: Ik ben begonnen met werken in Veghel bij Splash Design. Hier waren mijn werkzaamheden onder andere het inpakken van motorkleding. Ik heb erg goede herinneringen aan mijn tijd daar, alles was super! Ik werk nog regelmatig bij Splash als er projecten zijn, ik kom er graag. Op dit moment werk ik bij verschillende bedrijven in de schoonmaak, ik ben hier ook erg tevreden over.
Ewelina: Ik werk als schoonmaakster. Als schoonmaakster maak ik onder andere vakantiehuizen, restaurants en kantoren schoon. Wat ik leuk vind aan mijn werk is dat ik op verschillende locaties kan werken, ik mijzelf kan ontwikkelen in mijn werk en ik vind het ook fijn dat ik duidelijke taken heb. Daarnaast is de sfeer goed en zijn alle collega’s erg behulpzaam.
Hoe ben je toen je begon, opgevangen door je nieuwe collega’s? Hoe zag het begin van je werkzaamheden eruit?
Patrycja: Heel goed. Ik ben goed opgevangen en voelde mijzelf heel snel op mijn plek. Ook de samenwerking met collega’s is erg fijn, ik heb mijzelf altijd welkom gevoeld! Gezien mijn eerdere ervaringen echt een verschil.
Ewelina: Iedereen is erg behulpzaam. Stap voor stap is uitgelegd hoe ik de werkzaamheden uit moest voeren, kreeg ik tips en werd verteld waar ik op moest letten. Dit heeft mij geholpen snel wegwijs te worden in mijn verantwoordelijkheden wat goed is voor mijn zelfvertrouwen.
Hoe vindt je de samenwerking met Scepter Arbeidsbemiddeling & Advies B.V (contact, uitbetalingen, etc.)?
Patrycja: De samenwerking gaat echt goed. Het is ook echt een samenwerking, het contact met mijn coordinator is super. De betalingen zijn altijd op tijd en mocht ik vragen hebben worden deze meteen beantwoord en waar nodig direct opgelost. Ook de flexibiliteit die ik op dit moment heb, is erg prettig. Als ik eens een vrije dag nodig heb of op andere tijdstippen wil werken, is dit vaak geen probleem.
Ewelina: De samenwerking is erg fijn. Salarissen zijn altijd correct en op tijd en ik kan altijd contact opnemen met mijn coördinator of het kantoor mocht ik vragen hebben.
Tot slot, zou je Scepter aanraden bij anderen? Zo ja, waarom?
Patrycja: Voor personen die op zoek zijn naar (parttime) werk, is Scepter zeker een aanrader. Wat ik het meest prettige vind zijn de duidelijke afspraken en de transparantie.
Ewelina: Absoluut! Ik zou Scepter aanbevelen bij iedereen die op zoek is naar werk. Scepter helpt je met alles en daarnaast bieden ze ook de mogelijkheid tot huisvesting aan waardoor het gemakkelijker is om hier, in Nederland, aan het werk te gaan. Ik ben erg tevreden met de werkzaamheden en voorwaarden.